12 Aralık 2017 Salı

CEREN İÇİN KEK TARİFİ....

Uzun bir aradan sonra merhaba,
Kek tarifimi isteyen sevgili Ceren için bugünkü tarif. Kek her zamanki tarifim fakat küçük dokunuşlar ile süslenecek ... 😋

Kek tarifi:
Bir bardak toz şeker ile iki yumurtayı güzelce çırpıyoruz. Bir su bardağı süt ve yarım su bardağı sıvı yağ ilave ediyoruz, çırpmaya devam... Bir paket vanilya,bir paket kabartma tozu ve yaklaşık 2,5 su bardağı un ekliyoruz, çırpmaya devam... (Bu aşamada karışıma kakao, tarçın  veya dilediğiniz bir lezzet ekleyebilirsiniz) Karışım boza kıvamında olmalı,elde ettiğimiz karışımı margarin ile yağladığımız kalıplara kaşık ile paylaştırıyoruz.


Kekin pişerken kabarması için kalıpları pay bırakarak dolduruyoruz.



Artık hazır,180 dereceye ayarladığımız fırında keklerimizi pişirebiliriz.


Ve keklerimiz pişti. Sıra geldi en eğlenceli kısma,ben bu şahaneleri benmari usulü erittiğim çikolata ile susleyeceğim ama dilerseniz sade haliyle bile enfesler. Benmari için benim yöntemim suyun buharında, ısıya dayanıklı bir kap içerisinde  çikolatayı spatula yardımıyla eriyinceye kadar karıştırmak. İlk deneyimlerimde nasıl olduğunu hala anlamadığım bir şekilde çikolatayı yakıyordum. Sonra bu şekilde denedim ve istediğim sonuca ulaştım.







Kalıptan çıkardığımız keklerimizi önce çikolataya sonra da file bademe batırıyor ve servise hazır hale getiriyoruz.


Gül kalıplardan çıkardığımız kekleri ise farklı bir yöntemle süslüyoruz.



Kekleri çıkardığımız kalıplara bir miktar erittiğimiz çikolatadan döküyoruz ve şekil  alması  için üzerine keki yerleştiriyoruz. Bunun için beyaz çikolata kullandım. Bu şekilde hazırladığımız kalıpları buzdolabında bekleterek çikolatanın donmasını sağlıyoruz. Çikolata donduğunda kalıptan çok rahat çıkacaktır.


Görseli güzel, tadı enfes... Tarifi yapacak olanlara kolay gelsin, tadına bakanlara afiyet olsun... Sardım hepinizi sevgiyle, hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder